Facebook sedang menguji ciri khas untuk bekas banduan

 


Facebook dilaporkan membina satu ciri untuk bekas banduan yang telah dibebaskan dari penjara. Tujuannya mulia, iaitu agar mereka dapat hidup kembali normal di tengah-tengah masyarakat.

Ini adalah sebahagian daripada usaha sebenar Mark Zuckerberg untuk membuat lebih banyak produk untuk kumpulan terpinggir.


Aplikasi ini disebut Aplikasi Re-Entry yang sedang diuji hanya untuk beberapa pengguna. Tidak jelas wilayah atau negara mana yang menerima ujian ini.


Walau bagaimanapun, beberapa pengguna yang terlibat dalam pengujian akan melihat pemberitahuan mengenai ciri yang mencadangkan bantuan untuk membuat persiapan seumur hidup setelah dipenjara dengan sokongan masyarakat. Pengguna akan diminta untuk mengklik akses awal untuk mencuba aplikasi dan memberikan maklum balas.


"Kami telah meneroka pelbagai cara untuk membantu menutup jurang yang dihadapi oleh mereka dalam komuniti terpinggir di aplikasi kami," kata jurucakap Facebook dalam satu kenyataan.


"Ini hanya dimaksudkan sebagai ujian dalaman dan kami menghapus pemberitahuan itu setelah kami mengetahui bahawa pemberitahuan itu dijalankan secara luaran. Facebook memang sering bereksperimen dengan idea untuk perkhidmatan dan aplikasi yang tidak pernah terwujud atau berubah menjadi sesuatu yang lain," katanya .


Namun, Ketua Pegawai Eksekutif Mark Zuckerberg mengatakan pada bulan Jun bahawa dia mahu Facebook mula membina produk untuk memajukan keadilan kaum. Instagram juga kini mempunyai pasukan ekuiti yang membina ciri baru yang memenuhi keperluan kumpulan terpinggir atau komuniti yang kurang dilayan.

Facebook sedang menguji ciri khas untuk bekas banduan Facebook sedang menguji ciri khas untuk bekas banduan Reviewed by thecekodok on 3:20:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.