Ralat Aplikasi Android Anda Hari Ini? Cubalah Dengan Cara Ini


 Sejumlah pengguna Android telah melaporkan bahawa beberapa aplikasi di telefon bimbit mereka tiba-tiba hancur dan tidak dapat digunakan. Nasib baik ada penyelesaian yang cukup mudah.

Beberapa aplikasi yang dilaporkan tidak dapat dibuka termasuk Gmail, Google, Yahoo Mail dan lain-lain. Masalah ini bermula dengan Android yang sentiasa mengeluarkan amaran bahawa aplikasi 'terus ditutup'.


Aplikasi yang tidak dibuka pada masa ini juga terpengaruh. Google sudah mengetahui punca kemalangan ini disebabkan oleh masalah dengan Sistem Android WebView dan mereka sedang menyelesaikannya.



"Kami mengetahui adanya masalah dengan WebView yang menyebabkan beberapa aplikasi di Android macet," kata seorang jurucakap Google seperti dikutip oleh Android Authority, Selasa (23/3/2021).


"Kami berusaha untuk mengesahkan sepenuhnya liputan dan peningkatan sedang dilakukan," tambahnya.


Bug ini nampaknya mempengaruhi semua aplikasi Android yang menggunakan komponen sistem WebView. Google nampaknya mengeluarkan kemas kini yang tidak sesuai untuk WebView, menyebabkan aplikasi Android mengalami kerosakan.


Beberapa pengguna Android menemui jalan keluar untuk masalah ini dengan menyahpasang kemas kini WebView terkini atau menyahpasang WebView dari telefon. Akaun Twitter Samsung Amerika Syarikat juga mengesyorkan kaedah ini.



Untuk membuang kemas kini ini, buka Google Play Store kemudian pergi ke Aplikasi & permainan Saya. Pada tab Dipasang, cari aplikasi WebView Sistem Android.


Selepas itu klik Nyahpasang dan sahkan lagi dengan mengklik Nyahpasang. Mulakan semula peranti Android anda untuk hasil yang optimum.


Sekiranya kaedah di atas tidak berfungsi, pergi ke aplikasi Tetapan pada telefon Android anda, kemudian pilih Aplikasi & pemberitahuan. Cari aplikasi WebView Sistem Android kemudian klik tiga titik di sudut kanan atas. Klik Nyahpasang kemas kini kemudian klik OK.


Jangan lupa memasang semula versi WebView terkini jika Google telah menyelesaikan masalahnya. Ini adalah komponen penting yang membolehkan aplikasi memaparkan halaman web.


Sementara itu, Google juga mengetahui mengenai masalah dengan Gmail di Android. Anak syarikat Alphabet menasihatkan pengguna untuk mengakses Gmail melalui desktop.

Ralat Aplikasi Android Anda Hari Ini? Cubalah Dengan Cara Ini Ralat Aplikasi Android Anda Hari Ini? Cubalah Dengan Cara Ini Reviewed by thecekodok on 5:25:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.