Jadi telefon bimbit 5G yang paling nipis, inilah kelebihan Vivo V21 5G


 Pengilang telefon pintar Vivo melancarkan produk terbarunya untuk pasaran pada hari Isnin (24/5). Produk terbaru ini, iaitu Vivo V21 5G, dipanggil telefon pintar 5G paling nipis di pasaran.

Peranti ini hadir dalam dua warna, iaitu Dusk Blue yang diilhamkan oleh langit malam yang setebal 7.29 mm dan berat 176 gram. Kemudian varian Sunset Dazzle yang memberikan kombinasi kesan warna senja dan nuansa laut biru yang tenang dengan ketebalan 7.39 mm dan berat 177gr.


Bentuk nipis dan elegan ini disokong dengan kapasiti 8GB + 3GB Extended RAM, menjadikan jumlah keseluruhan menjadi 11GB. Fungsi ini meningkatkan pengalaman pengguna ketika menggunakan banyak aplikasi pada masa yang sama tanpa memperlambat prestasi telefon. Telefon ini juga disokong oleh kapasiti memori dalaman 128GB yang berfungsi menyimpan pelbagai dokumen, muzik dan foto.



Kapasiti RAM, tentu saja, tidak mencukupi. Oleh itu, Vivo V21 5G menawarkan teknologi dan inovasi seperti Dual OIS Night Camera yang terdiri daripada 44MP OIS Super Night Selfie dan 64MP OIS Night Camera. Dengan semua kelebihan ini, Vivo V21 5G membantu pengguna kelihatan terbaik ketika merakam dan berkongsi setiap saat yang indah.


Walaupun kelebihan kamera, peranti ini memberikan penampilan yang segar dan elegan. Vivo V21 5G membawa reka bentuk Ultra Slim Matte Glass, gabungan sentuhan AG Matte Glass, Dual-Tone Step, dan Flat Frame Design. Dalam langkah Dual-Tone, kamera disatukan ke dalam badan untuk menjaga keamanan pada lensa kamera. Sentuhan luar Vivo V21 5G menggunakan AG Matte Glass untuk mengurangkan cap jari pada badan belakang sehingga mengekalkan kesan mewah pada telefon pintar. Sementara itu, Flat Frame Design menjadikan telefon lebih mudah dipegang atau dimasukkan ke dalam poket.


Skrin Vivo V21 5G dilengkapi dengan Paparan E3 AMOLED. Skrin FHD 6,44 inci menghasilkan warna yang lebih cerah, lebih kontras, dan lebih terang sambil melindungi mata pengguna dalam jangka masa penggunaan yang lama. Tambahan pula, kadar penyegaran tinggi 90Hz membawa keseronokan menonton tanpa gangguan.


Dilengkapi dengan fitur Ultra All Screen, Vivo V21 5G juga mempunyai reka bentuk kamera depan waterdrop untuk membolehkan kamera menangkap lebih banyak cahaya, mega-piksel yang lebih besar dan ciri OIS yang dioptimumkan. Ini menghasilkan foto dengan kontras yang lebih baik dan penampilan semula jadi.


Walaupun mempunyai badan yang kurus, kapasiti bateri mencapai 4.000 mAh dan menjadikan peranti ini dapat menemani penggunanya sepanjang hari. Belum lagi sokongan FlashCharge 33W yang dapat mengisi semula sehingga 63% dalam 30 minit. Teknologi NFC Multifungsi pada Vivo V21 5G juga melengkapkan untuk menjadikan telefon pintar ini dapat menduplikasi kad akses, wang elektronik untuk pengangkutan awam, dan memudahkan pengguna menukar fail.


Ciri-ciri ini dengan landasan dapur Mediatek Dimensity 800U dengan kelajuan jam hingga 2.4GHz tentunya dapat menyokong gaya hidup pengguna yang cerdas. Chipset ini menggunakan fabrikasi 7nm untuk memberikan prestasi maksimum dan mengekalkan kecekapan kuasa.


Ciri lain yang melengkapkan Vivo V21 5G ialah Dual Mode 5G (5G + 5G Dual SIM). Dual Mode 5G dipersembahkan untuk pengalaman sambungan yang lebih lancar, lebih cekap dan kuat semasa melayari internet dan hiburan lain.


Previous Post Next Post

Contact Form