4 Kes Kematian dan Pembunuhan Mengerikan Kerana Permainan Video


Bermain permainan tidak menyakitkan, selagi anda boleh menghadkan masa dan jangan lupa realiti. Tetapi nampaknya tidak semua dapat melakukan ini, ada yang terperangkap dengan permainan video dan ketagihan bernafas kerana itu.

Diringkaskan kami dari pelbagai sumber,  kes-kes di bawah ini dapat menjadi pengajaran bahawa kita mesti mula dapat membatasi diri daripada bermain permainan secara berlebihan.


1. Meninggal dunia setelah 50 jam bermain

Lelaki ini sangat muda ketika meninggal, yang berusia 28 tahun. Lee Seung Seop mati setelah bermain permainan selama 50 jam. Dia ketagih dengan permainan 'Starcraft' hingga keletihan dan dehidrasi yang teruk.


Hidupnya berantakan sejak ketagih dengan permainan. Dia dipecat kerana dia sering terlambat, putus hubungan dengan kekasihnya, dan keadaan kewangannya bobrok, dia sering bermain di kafe internet.







2. Membunuh rakan kerana ingin memuaskan Slenderman

Payton Leutner yang ketika itu berusia 12 tahun ditikam 19 kali dan dibiarkan mati di tengah hutan oleh dua rakannya Morgan Geyser dan Anissa Weier. Untuk bertahan, gadis ini merangkak menuju jalan terdekat sehingga akhirnya dijumpai oleh penunggang basikal yang sedang melintas di kawasan itu. Kejadian itu berlaku pada 31 Mei 2014.


Ketika ditanya mengenai motif pelaku, jawapannya sangat mengejutkan. Mereka ingin menyembah seseorang kepada Slenderman agar keluarga mereka dijauhi oleh serangan Slenderman dan mereka diterima sebagai 'Proksi', penolong Slenderman.

3. Selesaikan kehidupan nenek anda kerana dia mengganggu bermain

Kejadian di Quenzon, Filipina ini nyata. Lelaki berusia 17 tahun itu dihukum kerana membunuh neneknya yang berusia 68 tahun. Pada masa itu dia kesal kerana dia bermain DoTA di kafe internet dan neneknya datang untuk memujuknya pulang.


Tiba di rumah, nenek itu memarahi cucunya sekali lagi kerana tidak mengingati masa. Akibatnya, nyawa nenek saya hilang kerana niat baiknya.


4. Main permainan selama 3 hari tanpa henti

Sama seperti yang sebelumnya, seorang lelaki berusia 18 tahun yang dikenali sebagai Chuang menempah bilik di sebuah kafe internet pada 13 Julai 2012 di Taiwan. Pada 15 Julai, penjaga kafe memeriksa Chuang, yang ditemui terbaring di atas meja. Ketika menghampiri, Chuang berdiri tetapi jatuh ke lantai setelah berjalan beberapa langkah di luar.


Chuang segera dibawa ke hospital tetapi nyawanya tidak diselamatkan. Doktor mengatakan Chuang mati kerana darah beku kerana duduk terlalu lama.

4 Kes Kematian dan Pembunuhan Mengerikan Kerana Permainan Video 4 Kes Kematian dan Pembunuhan Mengerikan Kerana Permainan Video Reviewed by thecekodok on 2:28:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.