Agnez Mo Menubuhkan Klinik Khas untuk Vaksinasi Covid-19

 


Agnez Mo bukan sahaja cemerlang dalam bidang muzik, tetapi juga mempunyai semangat sosial yang tinggi. Sehubungan dengan jumlah Covid-19 yang terus meningkat setiap hari, dia dan ayah baptisnya melalui yayasan Artha Graha Peduli (AGP) telah mendirikan klinik khas untuk vaksinasi Covid-19. Klinik ini menyediakan vaksin Covid-19 percuma kepada orang ramai.

Berita ini disampaikan secara langsung oleh Agnez Mo melalui catatan yang dibuatnya pada hari Khamis (17/6) di akaun Instagram peribadinya. Dia memuat naik video yang menunjukkan bahagian klinik yang ditubuhkannya.


Lihat catatan ini di Instagram

Catatan yang dikongsi oleh AGNEZ MO (@agnezmo)


"Saya hanya ingin memberi anda sedikit lawatan ke klinik yang kami bina supaya kalian dapat vaksin. Sila dapatkan vaksin anda (percuma). Sangat mudah untuk mencari kami, cari sahaja tanda AG Peduli, "tulis Agnez Mo dalam keterangan muat naiknya di Instagram.


"Program ini telah berjalan sejak beberapa lama tetapi saya baru sedar bahawa saya tidak mempunyai masa untuk menyiarkannya pada suapan saya," tambahnya.


Program vaksinasi diadakan dengan kerjasama antara AGP Ancol dan Puskesmas Pademangan dan Puskesmas Kelapa Gading, Jakarta Utara, yang disokong oleh 60 pekerja kesihatan dan 120 sukarelawan pekerja bukan kesihatan. Vaksinasi dilakukan di dua lokasi, iaitu di Rumkitlap AGP Pasir Putih Ancol dan di Mal Artha Gading.


Klinik vaksinasi Covid-19 yang ditubuhkan oleh AGP bukan sekadar klinik vaksinasi biasa. Kemudahan dalam bentuk ambulans, bilik kecemasan, dan makmal juga terdapat di sana.


Tidak hanya mempunyai kemudahan yang lengkap, klinik ini juga menyediakan makanan untuk orang yang telah diberi vaksin. Makanan yang disediakan adalah dalam bentuk mi segera dan telur. Agnez Mo mengakui bahawa penyediaan makanan dilakukan kerana kebanyakan orang yang diberi vaksin berasal dari zon merah.


"Mereka datang ke Rumkitlap, beratur sejak pagi, mungkin mereka tidak sempat bersarapan atau menjual sarapan mereka. Terutama dalam keadaan pandemik ini, sekurang-kurangnya setelah mereka pulang (selepas vaksin), mereka dapat membawa pulang makanan, "katanya.


Program yang dibuat oleh Agnez Mo mendapat sambutan positif dari masyarakat. Tidak sedikit netizen yang memuji kebaikannya.

Previous Post Next Post

Contact Form