Tayangan Perdana, Mari Ketahui Baris Pelakon Drama Korea So Not Worth It

 


Sitkom Korea terbaru berjudul 'So Not Worth It' tayang perdana pada 18 Jun 2021 melalui saluran TV langganan, Netflix. Sitkom ini mempunyai kisah latar belakang mengenai persatuan pelajar multinasional yang tinggal di asrama kampus di Seoul.

Siri ini adalah karya pengarah Kwon Ik-joon dan Kim Jung-sik, mereka adalah tokoh di sebalik sitkom Korea yang legenda. Sitkom ini kemudiannya akan disiarkan dengan 12 episod. Pelakon sitkom 'So Not Wort It' juga sangat beragam, mulai dari personel Minnie (G) I-DLE hingga Yougjae GOT7. Jadi, anda pasti ingin tahu mengenai pelakon lain, bukan? Ayuh, mari berkenalan dengan pelakon lain.


1. Se-wan (Taman Se-wan)


Se-wan (Park Se-wan) akan mengambil peranan sebagai penasihat asrama yang mempunyai banyak pekerjaan sambilan. Dia juga dikenali sebagai seseorang yang bekerja keras, kerana dia harus mencari nafkah. Semua masalah keluarga yang dihadapinya menjadikannya seperti sekarang.


Se-wan adalah wanita sukar yang selalu mencari peluang yang dapat membantunya menjana wang. Menurut siaran akhbar Netflix, Park Se-wan mendedahkan bahawa wataknya selalu berharap bahawa dunia akan segera berakhir.


2. Jamie Houstan (Shin Hyeon-seung)


Jamie adalah pelajar baru dari Amerika yang telah menarik banyak perhatian berkat wajahnya yang tampan. Jamie sendiri diperankan oleh pelakon Shin Heyon-sung, dia mengatakan bahawa watak yang dimainkannya adalah sosok yang tidak bersalah dan hanya menumpukan perhatian pada perkara yang dia suka.


Hyeon-sung merasakan watak Jamie seperti dia. Walaupun sangat menawan dan popular, itu tidak menjadikan Jamie kepala besar dan tetap menjadi orang yang rendah hati. Tidak terbiasa tinggal di Korea, Jamie merasakan dia akhirnya menemui banyak petualangan menarik di sana.


3. Sam (Choi Young-jae)


Vokalis utama anggota GOT7, Choi Young-jae, nampaknya juga berperanan dalam sitkom terbaru kali ini. Young-jae akan melakonkan watak seorang pelajar Korea dari Australia, bernama Sam. Drama ini merupakan debut Choi Young-jae sebagai pelakon.


Sam adalah watak pelajar termuda berbanding pelajar lain. Dia juga seorang nakal yang suka berbohong dan membesar-besarkan perkara. Pada hakikatnya, Sam ini dikenali sebagai penipu, tetapi masih membuat orang lain kesal dengannya. Walaupun watak Sam cukup konyol, dia sebenarnya mempunyai hati yang suci.


4. Minnie (Minnie)


Minnie adalah salah seorang vokalis kumpulan gadis Korea, iaitu (G) I-DLE. Di sini Minnie akan memainkan peranan dengan nama yang sama, iaitu Minnie. Dia adalah pelajar tahun kedua jurusan kandungan Korea. Minnie juga dikenali sebagai fashionista sejati dan mempunyai hobi bermain kelab seperti kebanyakan pelajar.


Minnie mempunyai watak yang sangat menyukai drama Korea. Dia mengatakan bahawa dia sangat menyukai 'Crash Landing on You' dan watak utamanya, Hyun Bin. Selain menjadi peminat, Minnie ternyata mempunyai pengalaman lalu sebagai pelatih kumpulan K-Pop yang direkrut ketika menemani rakan-rakan audisinya.


5. Han Hyun-min (Han Hyun-min)


Han Hyun-min adalah model dari Korea Selatan, di mana ayahnya berasal dari Nigeria dan ibunya adalah Korea Selatan. Cukup berbeza dengan watak lain, Hyun-min akan bermain sebagai pelajar yang tidak mempunyai kewarganegaraan, jadi dia tidak boleh tinggal di asrama.


Pada akhirnya, Hyun-min terpaksa menempuh perjalanan pergi balik selama lima jam dari Incheon ke kampus. Hingga akhirnya, dia masih berusaha menyelinap ke asrama kerana perjalanannya terlalu lama. Walaupun situasi yang dialaminya cukup sukar, Hyun-min tetap tekad dengan sifat positifnya.


6. Hans (Joakim Sorensen)


Joakim Sorensen nampaknya terkenal sebagai panelis dalam rancangan bual bicara 'Love of 7.7 Billion'. Joakim akan bermain sebagai orang yang berasal dari Sweden. Dia menempuh jarak yang cukup jauh dari hutan Sweden untuk tiba di Korea.


Perwatakan Hans mencerminkan seseorang yang mematuhi peraturan, selama dia merasakan peraturan itu betul dan tidak membuatnya merasa tidak selesa. Hans kadang-kadang dianggap sombong dan boleh menjadi obses dengan sesuatu yang disukainya. Walaupun mempunyai banyak peraturan, dia adalah rakan yang unik dalam persahabatan kumpulan itu.


7. Carson Allen (Carson Allen)


Carson telah bergabung dalam drama 'When the Camellia Blooms' dan 'The K2'. Di sini Carson akan bermain sebagai pelajar Amerika yang suka makanan Korea, dan dia juga rakan sebilik Se-wan.


Carson mendedahkan bahawa watak yang dimainkannya adalah seseorang yang tidak suka berpakaian dan tidak mementingkan penampilan. Sebagai senior, Carson sering dianggap sebagai ibu bapa oleh pelajar lain. Carson ini mempunyai selera makan yang besar dan hati yang besar.


8. Terris Brown (Terris Brown)


Terris Brwon adalah orang Amerika yang berusaha memasuki industri hiburan Korea Selatan. Menurut pengakuannya, watak yang dimainkannya dalam drama sitkom 'So Not Worth It' boleh dikatakan serupa dengan wataknya di dunia nyata.


Terris adalah sosok yang tahu segalanya dan dia digambarkan sebagai lelaki yang mudah menarik perhatian wanita. Watak Terris terkenal kerana pamer, tetapi sebenarnya Terris adalah kawan yang ramah.

Previous Post Next Post

Contact Form