Bersiap sedia, RedMagic 6 akan dikeluarkan di Pasaran

 


Setelah dilancarkan secara global Mac lalu, ZTE Nubia melalui sub-jenama RedMagic akan membawa RedMagic 6 dan 6 Pro ke Pasaran.

RedMagic mengesahkan bahawa ia akan menjual telefon bimbit permainan pada bulan Julai di pasaran .


"RedMagic 6 dan RedMagic 6 Pro akan tersedia di pasaran , baik dalam talian dan luar talian dalam beberapa minggu ke depan," tulis RedMagic .


The RedMagic 6 (dan 6 Pro) adalah telefon bimbit permainan yang unik dan menarik. Selain mempunyai spesifikasi yang sangat pantas, telefon bimbit ini juga dilengkapi dengan kipas penyejuk di badannya. Bukan kipas penyejuk di luar badan seperti yang paling banyak digunakan di telefon bimbit permainan lain.


Layar menggunakan panel AMOLED berukuran 6.8 inci FHD + dengan kadar penyegaran 165Hz dan mempunyai kadar pensampelan sentuhan hingga 500Hz untuk satu sentuhan dan 360Hz untuk multi sentuhan.


Otaknya adalah Snapdragon 888, dipasangkan dengan RAM 12GB untuk RedMagic 6 dan 16GB untuk RedMagic 6 Pro dengan jenis LPDDRX 5. Perbezaan utama antara varian biasa dan varian Pro terletak pada RAM dan kapasiti penyimpanan.


Varian biasa terdapat dalam 12GB / 128GB RAM / storan, sementara varian pro adalah 16GB / 256GB. Kemudian pada badan belakang, varian biasa menggunakan bahan kaca sementara Pro menggunakan aluminium kelas penerbangan.


Ciri unik lain ialah butang bahu kapasitif dengan kadar pensampelan sentuhan 400Hz. Baterinya berkapasiti 5050 mAh dengan pengecas 66W, yang diklaim dapat dicas dari kosong hingga penuh dalam 38 minit.


RedMagic 6 dijual dengan harga mulai USD630, sementara RedMagic 6 Pro berharga USD770.

Previous Post Next Post

Contact Form