Biarkan Betul! Call of Duty meyekatt 350 Ribu Pemain perkauman dan ketoksikan

 


Activision mengumumkan bahawa ia telah menyekat 350,000 pemain dalam semua permainan Call of Duty. Sebabnya tidak lain adalah kerana pemain ini telah melakukan tindakan tidak sopan seperti perkauman dan ketoksikan.

Dalam usaha memberikan pengalaman permainan yang tidak dapat dilupakan, Activision telah bekerja keras untuk mengurangkan tingkah laku yang tidak sesuai. Langkah yang mereka lakukan adalah dengan melarang bermain kepada mereka yang melanggarnya.


Dipetik dari Gamerant, Isnin (31/5/2021), pemain yang disekat berasal dari semua permainan Call of Duty termasuk Call of Duty: Warzone, Black Ops Cold War, Modern Warfare, dan Call of Duty: Mobile.


"Tidak ada tempat untuk tingkah laku beracun, ucapan yang mendorong kebencian atau pelecehan apa pun dalam komuniti kita," tulis Call of Duty dalam laporan di blognya.


Sekat tindakan yang diambil, berdasarkan laporan yang dikemukakan oleh pemain. Kemudian Call of Duty akan mengkaji dengan teliti melalui pangkalan data nama pemain yang mereka ada.




"Masih banyak yang harus dilakukan, termasuk meningkatkan kemampuan pelaporan dan penyederhanaan pemain, serta menangani sembang suara untuk memerangi kegiatan beracun," tulis Call of Duty.


Laporan ini juga memperincikan beberapa langkah yang akan diambil Activision untuk mencegah tingkah laku toksik di masa depan dalam permainan Call of Duty. Ini termasuk melancarkan penapis dalam permainan, di mana tujuannya adalah untuk menyekat pemain membuat nama akaun yang menyinggung, tag klan atau profil.


Mereka juga telah mengembangkan saringan sembang berasaskan teks dan menerapkannya dalam 11 bahasa yang berbeza. Sayangnya, sambutan Activision yang diterima daripada peminat tidak berakhir dengan baik. Beberapa pengguna Twitter mengadu bahawa inisiatif terlalu sedikit dan nampak lambat.

Biarkan Betul! Call of Duty meyekatt 350 Ribu Pemain perkauman dan ketoksikan Biarkan Betul! Call of Duty meyekatt 350 Ribu Pemain perkauman dan ketoksikan Reviewed by thecekodok on 6:17:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.