Foto Bogel pada kebocoran iPhone, remaja ini malah dibayar banyak oleh Apple


 Apple dilaporkan bersetuju untuk memberikan pampasan berjuta-juta dolar kepada seorang pelajar berusia 21 tahun. Ini kerana gambar dan video bogel remaja itu bocor ke internet kerana tindakan juruteknik Apple.

Kisahnya, remaja di Oregon, Amerika Syarikat itu, membawa iPhone yang rosak untuk diperbaiki di pusat servis di City of Sacramento, California, yang dikendalikan oleh rakan Apple, Pegatron. Gila, kakitangan yang bertugas mengusahakannya malah menyiarkan gambar peribadi dan video remaja itu.


Kira-kira 10 foto dan video cabul remaja itu diposkan ke Facebook, seolah-olah dia sendiri menyiarkannya. Kandungan itu kemudiannya hanya dihapus setelah rakan remaja itu terkejut dan memberitahunya.



Setelah kes ini tercetus, dua kakitangan yang menjadi pelaku segera dipecat. Tidak dinyatakan berapa banyak pampasan yang dibayar Apple kepada remaja yang tidak disebutkan namanya itu, tetapi peguam remaja tersebut meminta USD 5 juta kerana anak guamnya dikatakan mengalami trauma emosi akibat kejadian itu.







Jurucakap Apple menjelaskan bahawa mereka segera mengambil tindakan tegas setelah mengetahui keadaannya. Kejadian itu menjadikan Apple memperkuat sistem keselamatannya untuk mengelakkan kes kebocoran iPhone serupa muncul kembali.


"Kami memandang serius privasi dan keselamatan data pengguna kami dan memiliki beberapa protokol untuk memastikan data dilindungi semasa proses pembaikan," kata jurucakap Apple kepada Telegraph.


"Ketika kami mengetahui pelanggaran serius terhadap dasar ini di salah satu vendor kami pada tahun 2016, kami segera mengambil tindakan segera dan sejak itu terus memperkuat protokol pada vendor kami," katanya menyimpulkan. 2021) mengenai kes iPhone yang bocor ini.

Foto Bogel pada kebocoran iPhone, remaja ini malah dibayar banyak oleh Apple Foto Bogel pada kebocoran iPhone, remaja ini malah dibayar banyak oleh Apple Reviewed by thecekodok on 5:24:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.