Smartwatch Fossil Tidak Akan Mendapat OS Baru


 Fossil telah mengesahkan bahawa ia tidak akan mengemas kini barisan jam pintar pada OS baru, hasil gabungan Wear OS dan Tizen.

Perkara ini disahkan oleh eksekutif Fossil Greg McKelvey dan Steve Prokup dalam temu bual. Fossil mendakwa akan melepaskan jam tangan premium lain yang menjanjikan peningkatan ketara pada perkakasan.


Sementara itu, jam tangan Wear OS semasa mereka akan sangat didiskon.



Jam tangan pintar Fossil terbaru, yang dipanggil Gen 6, akan mempunyai beberapa ciri yang sama seperti jam tangan yang akan datang dari Google dan Samsung. Dengan prestasi lebih pantas, hayat bateri lebih lama, cip baru, dan pilihan sambungan LTE.



"Semua kelebihan perisian yang telah dipamerkan dan akan dilancarkan oleh Google di platform juga merupakan sesuatu yang sedang kita kembangkan," kata McKelvey.


Seperti yang diketahui, Google dan Samsung pada acara Google I / O kemudian mengumumkan perkahwinan antara Wear OS dan Tizen, yang akan menjadi platform baru. Platform ini diharapkan dapat menjadi OS terpadu untuk Android.


Seperti diketahui, pada tahun 2019 Google memperoleh sejumlah teknologi jam tangan pintar Fosil serta bahagian penyelidikan dan pengembangan di sebalik teknologi tersebut. Nilai pemerolehan dilaporkan mencapai USD 40 juta.


Sebagai sebahagian daripada perjanjian, Fossil akan 'mengirim' sebahagian dari pasukan penyelidikan dan pengembangannya, khususnya pasukan di belakang sejumlah paten dan harta intelek yang berkaitan dengan pengembangan jam pintar.


Selepas pemerolehan, Google mempunyai pasukan khas yang mengembangkan Wear OS, bukan sahaja dari sisi perisian tetapi juga dari sisi perkakasan.

Smartwatch Fossil Tidak Akan Mendapat OS Baru Smartwatch Fossil Tidak Akan Mendapat OS Baru Reviewed by thecekodok on 5:27:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.