Influencer Terkenal Tertangkap Berpura-pura Bangun di Kelas Perniagaan


 Bagi mereka yang berpengaruh, kelihatan menarik atau gemar di Instagram mungkin merupakan keharusan. Namun, influencer ini dikritik kerana ditangkap berpura-pura mengambil kelas perniagaan dengan kapal terbang, walaupun itu tidak berlaku.

Ocean El Himer dari Perancis, adalah celebgram dari Perancis dengan lebih daripada 800 ribu pengikut. Baru-baru ini dia menyiarkan gambar berpose di kelas perniagaan ketika terbang dari Dubai ke Monaco. "Perhentian seterusnya, Monaco. Saya terbang sepanjang malam," tulisnya.


Selebriti yang juga model ini sudah tentu dianggap berada di kelas perniagaan oleh pengikutnya. Terdapat banyak suka pada siaran ini.



Tetapi kemudian, seorang netizen yang berada di pesawat yang sama menarik seorang wanita dengan pakaian yang sama seperti Ocean, duduk di kelas ekonomi. Kemudian diketahui bahawa Ocean tidak naik dalam kelas perniagaan tetapi ekonomi dari bukti foto.


Lautan El Himer Lautan El Himer. Foto: Twitter

"Ini adalah kebohongan bagi orang untuk mendapatkan perhatian," salah seorang netizen mengkritik. "Sekiranya anda masih tidak dapat melihat kesan negatif yang ada pada orang muda ini, anda tutup mata," kata yang lain.


Sebagai tindak balas terhadap kekecohan itu, Ocean bersuara. Dia menyatakan bahawa tidak mengapa melakukan perjalanan menggunakan pesawat kelas ekonomi dan kadang-kadang juga di kelas perniagaan. "Saya bukan gadis yang suka menunjuk-nunjuk wang. Ya, saya melancong di kelas ekonomi dan perniagaan. Kenapa?" katanya.


Dia mengatakan ada perkara yang lebih penting dalam hidup daripada membincangkan foto tersebut. Ini bukan kali pertama sesuatu seperti ini berlaku. Tidak lama dahulu, beberapa orang yang berpengaruh memanfaatkan ruang yang dirancang seperti bahagian dalam pesawat peribadi di Los Angeles.


Mereka boleh menimbulkan apa-apa tanpa perlu mengeluarkan banyak wang. Ia juga lebih menjimatkan daripada perlu menyewa pesawat sebenar. "Saya benar-benar merasa kasihan kepada influencer yang harus memalsukan banyak perkara dalam hidup mereka sebagai identiti mereka," tulis seorang netizen ketika itu. Tetapi tentu saja tidak semua orang berpengaruh seperti itu.

Previous Post Next Post

Contact Form