Jadual MSC Mobile Legends 13 Jun 2021: Penentuan Evos Memasuki Final

 


Berita buruk datang dari Bigetron Alpha, setelah mereka terpaksa kalah dari RSG MY pada playoff MSC 2021. Kini, Evos Legends adalah satu-satunya pasukan perwakilan untuk Indonesia dalam Mobile Legends: Bang Bang Asia Tenggara Piala.

Perjuangan Indonesia masih belum berakhir dalam menempuh jejak sebagai pasukan Mobile Legends terbaik di Asia Tenggara. Masih ada Evos Legends yang berjuang untuk menjadi nombor satu.


Walaupun mereka juga dikalahkan oleh perwakilan dari Filipina, Blacklist International, Harimau Putih masih memiliki peluang untuk bersaing di Bracket Bawah dengan menentang perwakilan Filipina yang lain, yaitu Eksekusi. Pada perlawanan sebelumnya, Execration sendiri dikalahkan oleh Evos Legends di Upper Bracket dengan skor 2-1.


Tetapi sayangnya, perjuangan LJ dan rakan-rakannya ke final akan terpaksa ditangguhkan setelah dibelasah oleh Blacklist International dengan skor 3-0 tanpa balasan. Seperti biasa, pasukan dari Filipina ini menggunakan sokongan pahlawan meta 2 yang sangat menyukarkan kebanggaan anak muda Indonesia.


Perlawanan terakhir MSC 2021 juga akan diadakan pada hari ini, Ahad, 13 Jun 2021. Agar tidak terlepas maklumat perlawanan, berikut adalah senarai jadual untuk playoff dan final grand MSC 2021.


Evos Legends vs Execration: 12.00 WIB (Perlawanan 9)

Blacklist International vs (pemenang Perlawanan 9): 14.00 WIB

Perlawanan Evos Legends vs Execration menggunakan konsep Bo5, di mana pemenang mesti berjaya mencuri 3 mata kemenangan untuk layak ke pusingan akhir. Ini adalah perlawanan yang menentukan untuk Evos Legends jika mereka mahu menghadapi Blacklist International sekali lagi.


Sedikit maklumat, ini adalah kali kedua Harimau Putih menghadapi Pembasmian. Sebelum ini mereka telah mengalahkan pasukan di braket atas dengan skor 2-1.


Menariknya, Execration dan Blacklist International adalah dua pasukan perwakilan dari Filipina. Bagi perwakilan Indonesia, hanya Evos Legends yang tersisa, setelah Bigetron Alpha dikalahkan oleh RSG MY, sebuah pasukan dari Malaysia.

Previous Post Next Post

Contact Form