Tablet sedang diburu semasa wabak, Samsung menawarkan Galaxy Tab S7 FE 5G

 


Selain komputer riba, tablet juga diburu oleh pengguna di negara ini untuk digunakan sebagai peluru untuk sekolah dalam talian dan bekerja di rumah (WFH) semasa wabak tersebut pada tahun lalu. Hasilnya, penjualan tablet juga meningkat.

Samsung adalah salah satu vendor yang telah meningkatkan penjualan peranti tablet. Kenaikan yang dicatatkan oleh syarikat gergasi teknologi Korea Selatan cukup besar.


"Trend ini masih meningkat. Terdapat pertumbuhan 37% dari separuh pertama tahun 2021 dari periode yang sama pada tahun 2020," kata Elvira Dwi Anggraeni, Pengurus Pemasaran Produk IT & Mudah Alih di Samsung.



"Tablet ini adalah untuk generasi milenial dan Gen Z yang memerlukan peranti untuk menyokong sekolah, membuat kandungan. Kemudian profesional muda untuk bekerja dan menjaga kehidupan mereka dengan senang hati," jelas Elvira.


Kerana anak juga mudah, itulah sebabnya Samsung menggunakan kod FE pada penerus Galaxy Tab S6 Lite. FE sendiri adalah kependekan dari Edisi Kipas, sebelumnya kod ini digunakan pada siri Galaxy S.


"Samsung ingin memberikan pengalaman bagi lebih banyak orang, terutama orang muda, untuk menjadi lebih produktif dan kreatif dengan ciri-ciri yang disukai pengguna di Tab S, oleh sebab itulah ia dinamakan Fan Edition," jelas Elvira.


Galaxy Tab S7 FE 5G telah dibuka untuk pra-pesanan sejak awal Julai. Kehadirannya didakwa mendapat sambutan yang tinggi.


"Beberapa varian di Samsung.com telah habis terjual, itulah semangatnya," kata Elvira.


Spesifikasi Samsung Galaxy Tab S7 FE 5G

Samsung Galaxy Tab S7 FE 5G dilengkapi panel LCD 12.4 inci dengan resolusi 2560 x 1600 piksel. Walaupun kadar penyegarannya adalah 60 Hz, Samsung memberikan sokongan S-Pen dengan kependaman rendah.


Stylus ini termasuk dalam pakej penjualan. Penggunaannya tidak perlu diisi semula yang sayangnya menjadikan ciri arahan udara tidak ada.


Untuk memaksimumkan fitur ini, Samsung menambahkan sejumlah aplikasi untuk menyalurkan kreativiti pengguna, seperti Clip Studio Paint dan Canva.


Tablet ini dikuasakan oleh Snapdragon 750G dengan RAM 6GB. Sementara memori dalamannya berkapasitas 128 GB, yang dapat ditambahkan dengan microSD hingga 1 TB.


Terdapat dua kamera yang tersemat di Galaxy Tab S7 5G. Kamera di belakang berukuran 8 MP, sementara di bahagian depan kamera 5 MP.


Tablet ini mempunyai slot kad SIM yang menyokong sambungan 5G. Baterinya berkapasiti 10,090mAh dengan sokongan untuk pengecasan pantas 45W.


Untuk menyokong produktiviti pengguna, disediakan fitur Samsung DeX yang mengubah antara muka pengguna menjadi seperti PC desktop untuk memberikan keselesaan ketika bekerja. Serta Window Multi-Aktif yang membolehkan pengguna membuka hingga tiga aplikasi sekaligus pada satu skrin.


Untuk hiburan, terdapat pembesar suara stereo dengan ciri Dolby Atmos. Malangnya, ciri cap jari tidak ada pada Galaxy Tab S7 FE.


Seperti namanya, tablet ini sebenarnya menyokong sambungan 5G. Cuma ia masih terkunci alias kunci.


Samsung Galaxy Tabs S7 FE hadir dalam empat pilihan warna, iaitu Mystic Black, Mystic Green, Mystic Silver dan Mystic Pink. Varian terakhir ini hanya tersedia dalam talian.



Keluaran pada Jun 2021

Dimensi / Berat 284.8 x 185 x 6.3 mm / 608 gram

Skrin 12.4 inci, 2560 x 1600 piksel, LCD TFT WQXGA

Pemproses Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G (8 nm)

GPU Adreno 619

RAM 6GB

Storan Dalaman 128GB

Kamera Belakang 8GB

Kamera Depan 5 GB

Kad SIM tunggal

Ciri-ciri S-Pen, Samsung DeX

Bateri 10,090mAh dengan pengecasan pantas 45W

Kesambungan 5G, 4G LTE, Bluetooth 5.0, USB Jenis C

Warna Mystic Black, Mystic Silver, Mystic Green dan Mystic Pink


Tablet sedang diburu semasa wabak, Samsung menawarkan Galaxy Tab S7 FE 5G Tablet sedang diburu semasa wabak, Samsung menawarkan Galaxy Tab S7 FE 5G Reviewed by thecekodok on 6:24:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.