Permainan Indonesia Anuchard Tampil di Acara Permainan Terbesar E3 2021


 Dalam beberapa hari acara permainan terbesar di dunia, E3 2021 akan diadakan. Menariknya, ada permainan Indonesia yang akan berpartisipasi dalam Showcase E3 2021.

Pada acara berasingan yang diketuai oleh Indie Publishers, Freedom Games berkesempatan untuk menyajikan segmen di E3 2021. Di mana mereka akan mengumumkan, mewawancarai pembangun permainan dan beberapa maklumat terbaru mengenai tajuk permainan indie yang paling menarik.


Anuchard yang merupakan permainan RPG yang dibuat oleh studio permainan dari Indonesia, StellarNull, adalah salah satu permainan yang dipamerkan pada acara ini. Sudah tentu, ramai peminat tidak sabar menunggu kejutan yang akan diberikan Anuchard ketika dilancarkan tahun ini.


"Sejak melancarkan Freedom Games, kami memiliki kesempatan untuk bekerja dengan tim yang luar biasa dalam proyek yang luar biasa," kata Benjamin Tarsa, Pengarah Penerbitan di Freedom Games.







Freedom Games sendiri sebagai pemimpin acara permainan indie di E3 2021 juga akan mendedahkan kandungan baru, tarikh pelepasan dan maklumat lain untuk tajuk Caramon dari TRAFGsoft dan Dreamscapet dari Afterburner Studios.


"Kami tidak sabar untuk menunjukkan kepada para pemain semua projek menarik yang akan datang di masa depan !," tambah Tarsa.


Anuchard adalah permainan RPG dengan visual 2D yang diilhamkan oleh seni retro. Permainan ini mengisahkan sebuah pulau beribu-ribu tahun yang lalu bernama Anuchard yang luas dan makmur kerana dilindungi oleh lima pengawal kuno.


Suatu hari tamadun utopis runtuh dan jatuh dari langit, hanya tinggal sebuah pulau kecil dan penjara bawah tanah yang penuh misteri. Pemain akan diminta memasuki Dungeon dan bekerja keras untuk mengembalikan Anuchard kepada kegemilangannya yang dulu.


Jadual pelaksanaan E3 2021 juga telah berubah dari 15-17 Juni, dipercepat menjadi 12-15 Jun 2021.

Permainan Indonesia Anuchard Tampil di Acara Permainan Terbesar E3 2021 Permainan Indonesia Anuchard Tampil di Acara Permainan Terbesar E3 2021 Reviewed by thecekodok on 3:29:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.